tänk om..

..livet hade varit enkelt - hade det varit tråkigt då?
..allt hade varit som du velat - hade vi andra varit nöjda då?
..en gud fanns - hade inte krigen exicterat, barn varit mätta och ingen våld i världen då?
..man fick förbli den man var - hade jag varit som du då?
..man fick välja vilken ålder man skulle ha - hade jag valt att vara liten och utan problem då?
..du inte fanns i mitt liv en dag - hur skulle jag klara mig då?
..du en dag bara försvann, spårlöst - skulle jag leta efter dig, tills mitt liv tog slut?
..du en dag valde att lämna oss - hur skulle jag känna mig då? hopplös?
..jag kunde flyga - skulle jag flyga till dig då?
..jag kunde få hälsa på de döda - skulle jag hälsa på min vän då?

ja, tänk om..

Min vän.. du som skriver de orden. Du vet att det är dig jag pratar om.. eller hur? Om jag kunde beskriva den kärlek jag har till dig skulle det gå på fler A4 än en människa klarar att läsa. Det finns inte tillräckligt många ord i svenska ordlistan för att förklara något så fint som våran vänskap. Det finns inte ett språk som kan förklara denna känslan med ord. Det går bara inte.
Jag har läst vad du skrivit, jag har hört vad du har sagt, jag ser hur du mår.. Det är det sista jag vill. Jag vill aldrig att du ska må som du mår. Och när du skriver att du vill att vi ska veta att det inte fanns mer vi kunde göra, så blir jag så ledsen. Jag menar, ska jag lämnas maktlös? Ska jag inte kunna hindra döden från att hämta dig? Ska jag, som alltid vill finnas där för dig, inte kunna hindra denna dagen?
Jag skulle inte kunna leva med den tanken, att det inte fanns mer att göra. Om jag så ska behöva binda fast dig vid en stol för resten av ditt liv för att du inte ska lämna mig så gör jag det.
Vännen du har så mycket framför dig. Skola, jobb, vänner, LIVET. Du har så mycket. Tänk på alla de som skulle må dåligt om du lämnade dem! Tänk på den närmsta personen du har, din mamma, hon skulle aldrig klara det. Din lilla mamma.... Tänk på henne. Tänk på alla de som älskar dig så högt.

Tänk på mig...

wont you ever ever ever ever leave me. please.
-
för övrigt vill jag bara säga att denna dagen är hemsk. usch.

Kommentarer
Postat av: tehz

you make me fall into tears.

2006-10-12 @ 14:05:15
Postat av: melle

dont.. i did'nt meant to.. lovelovelove

2006-10-13 @ 09:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback