the truth is; i'll stand by your side my friend

Sitter hemma i soffan, som planerat, med ett glas med cola och lite kex choklad, och idol förstås! Daniels tur att åka ut idag. Tyckte det skulle vara Andreas! För han är inte min smak direkt ;P
-
Det är så mycket tråkigheter i min klass just nu. Det är väl inget någon kan ha gått miste om? Jag vill inte vara den som tar någons sida. Faktiskt. Trots det att den ena är en betydligt mer betydande person än den andra så ser jag faktiskt på det här någorlunda objektivt. Jag tycker det är himla tråkigt att det ska bli sånna här missuppfattningar.
Vännen min, du är så missuppfattad, och jag tycker det är så tråkigt! Dom ser inte det jag ser, hur kommer det sig? Varför ser dom inte den varma, och kärleksfulla personen inom dig? Visst kanske reaktionen och orden som sas var onödiga, men lika så att någon/några la sig i våran diskussion var onödigt. Snälla, det är väl ändå ganska många i min klass som läser min blogg? LÄS DÅ DETTA! Snälla.
Anledningen till att jag lägger ner så mycket energi på detta tjaffs som skett, (när det egentligen inte riiiiiktigt handlar om mig) är för att personen ifråga som borde stå upp och säga som det är inte gör det, av anledningar jag förstår. För egentligen, vem orkar? Jo, jag gör det, idag. Lyssna nu.
Hon och jag satt och diskuterade, en sak mellan oss två. Ordet hjärntumör nämndes, och det blev ett jävla liv. Det reagerades för att (citerat) "Hon den där blonda saken", "Fitthuvud"et pratade om något så allvarligt som en hjärntumör. För "neeeh! inte kan en blondin som hon diskutera något sånt? Hon kan väl aldrig förstå sig på hur allvarligt detta kan vara för personer som varit med om detta?". Eller? (För er som inte förstod så kallades det jag använde mig av sarkasm). Men jo, hon förstår sig på det här ordet. Så sluta ha sånna fördomar. Hon är missuppfattad av er. Ni tror något som inte stämmer om henne. Så försök vara liten opened minds, please! Man kan ha lite överseende för människor. Alla har vi våra dagar då vi inte vet varken ut eller in med känslorna. Visst fan, ska man inte slänga ur sig ord. Men hon och den andre hade faktiskt haft en dispyt bara någon vecka innan, så hennes reaktion var lite förståelig, (DOCK fortfarade lite överreagerad).

Och sen hur ni höll på i klassrummet idag. Allvarligt talat, ni borde (lite klyschigt) skämmas! Seriöst, har ni något ni vill säga till henne så säg det TILL henne! "Men neeh, passa på nu när hon är sjukanmäld! Ja förfan. Gör det!" Så jävla lågt. Jag visste fan inte om jag skulle ha hörlurarna i eller inte, för att antingen slippa höra eran jävla skit, eller om jag skulle lyssna så jag sen kunde förstå vilka i klassen som är vettiga människor och vilka som inte är det. Och ja, tack för att jag nu förstått det.
Hela situationen är himla olustig. Tänk er för innan ni öppnar munnarna - har ni något med hela situationen att göra?
Och om ni anser att ni har det, och ni anser att det ni säger stämmer, så ska ni även stå för det om någon konfronterar er. För annars kan ni hålla era tankar för er själva.

Tack för mig.

Lämna gärna en kommentar, eller ring om det är något ni inte samtycker i, eller samtycker.... skulle vara intressant.

sometimes i don't know where to turn, the lies are everywhere

Kommentarer
Postat av: lizz

korrekt och smart tänkande melina, och som vanligt har du alltid bra argument.
riktigt bra inlägg, och hoppas det får folk att tänka till.

2007-11-24 @ 11:03:11
Postat av: Anna P

Jo som sagt , vi pratade om detta igår och alla har inte rätt alla lägga sig i , men det är väldigt tråkigt att det händer, för dte blir ju inte en bra stämning eller något. Du är förnuftig och du skrev detta bra ! take care

Postat av: fia

ville bara säga att Amanda Jensen e ju bara för BÄST!!! dessutom har hon ju STIL, tjejen. De rosa flamingo örhängena och de stora gröna plate earrings hon haft på sig kommer från ett superkul smyckesmärke som heter MI LAJKI. Hittade deras hemsida med webbshop på www.milajki.com
mkt rock n roll, humor och lyx! örhängena kostar 499 SEK.
Puzz!!!

2007-11-24 @ 18:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback