wouldn't it be nice to belive?

Tja alla sura och glada!
Hemma nu, efter en kanonkväll/natt/dag hos Lizzie. Igår var det KFUM, Street Jam, orkar inte gå in på hur kul vi hade. Men faan, hade kul alltså. Trevligt sällskap också! Var hemma i Gränna runt 3tiden, haha. Jävlar vad trötta vi var då. Och kissnödiga. Och fan. ah. Men ändå, när vi kom hem så gick vi inte o la oss, ne vi stanna upp till 6tiden. jäääävel, vad trött man varit när hunden gick igång på morgonen sen halv10tiden. Haha, men men. Orkar inte berätta.. haha. Vi har i alla fall ätit gott, bastat, promenerat, mysigt och pratat. Det har varit nice i vilket fall.

Tänkt på en sak fan.. Vore det inte riktigt skönt att ha något att tro på?
Liksom, som de kristna, troende. De tror på sin Gud. Jag vill också tro på en Gud.
Ha en tro att alltid känna att man kan luta sig tillbaka mot när världen inte går i rätt riktning.
Ha en tro som man kan känna sig säker i.. Liksom.
Visst, jag har en underbar pojkvän som jag är säker med och allt,
underbara vänner osv. Men det är ju inte alltid man är sams? Inte alltid man har någon
(förutom morsan såkalrt) som man kan vända sig till.
Så det skulle faktiskt vara skönt att tro på Han. Men ändå,
jag gör det inte. Jag har faktiskt sen jag varit liten tänkt i dessa banor.
Jag har alltid, till och ifrån, varit nyfiken, och haft en viss vilja att utveckla min tro,
för just nu tror jag inte direkt på något.
Jag tror på andevärlden. Jag tror på själar som inte gått över, osv.
Men det är ju ändå ingen speciell säkerhet att luta sig tillbaka mot.
Så länge man inte har fömågan att kunna kommunicera med en/flera evetuella andar.
Hade väl varit en annan sak om man kunde de, men det kan jag inte.
Inte på det sättet jag gärna hade velat.

Man kanske ska bli lite mer öppen? För jag VET att det finns där, bara att jag inte riktigt kan få tag på det.. Men en dag kanske jag gör det.
-
Förbered er på kryptisk läsning, men det är inte till för att någon annan än en person ska förstå..
Förstår du hur otroligt fantastiskt det kändes att verkligen känna, nej, jag är nöjd med min situation? Jag skäms inte över att vara ärlig. Jag skäms inte över att stå för vem jag är, hur jag är, hur jag tänker, vart jag står. Allt kändes/känns helt perfekt. Jag är så jäkla stolt över denna situationen. Jag är så jävla lycklig över att känna mig så säker som jag gör, jämfört med hur jag har kännt. Jämfört med då och nu. Det känns verkligen kanon, och det är så här jag vill ha det jämt och föralltid, med en del förbättringar så klart. Men dom kommer ju också, väldigt snart.... längtar!
-
Ikväll blire lugnt.. Imorgon har jag fotobild. Jäävel att jag inte har gjort uppgiften.. :(
Får se hur jag löser det.. bajsimig,jagförtjänarfaningenframtid. hahaha. SUCK! Efter skolan, som slutar halv tolv, ska jag träffa Tessa. Ska upp till Elmia! FÖR DREAMHACK ÄR PÅ G!! wie. Ska sova hos Tessa imorgon också. gott.

På tisdag är det heldag i skolan, sen efter det drar jag hem, packar massa inför DH och simmar.
För på onsdag (ledig) bär det av till Elmia runt 1tiden, så jävla gott!  Sen är jag på hemgång igen på söndag. Tar nog med mig datorn till DH också så jag kan surfa lite ibland. tih.

Nu ska jag käka något och sen hoppa i säng, i think.
wanna join me babyboy? :)

leave the winter on the ground

Kommentarer
Postat av: tessa

Och du anar inte hur mycket jag längtar babygirl.
Kul att du haft det bra. pussa*hjärtaan*

2007-11-25 @ 23:41:08
Postat av: dalida

hahaha kuk i ditt ansikte, vadå bli kristen.. det finns ingen gud.. det är bara påhitt av homo sapiens sapiens! men du kan börja tro på "gud" men då inbillar man sig att det finns ngt där som ska trösta dig men egentligen är det bara att skaffa sig en osynlig kompis och bli mentally heeled ;D

Postat av: lizz

as kul hade vi! tack! pusspuss :)

2007-11-26 @ 18:34:08
Postat av: Anonym

söta melle! jag läser din blogg och tycker du skriver bra. tycker också din sida är sjukt snyggt designad, hur har du lyckats fixa sidan så? kostar det pengar?

2007-11-30 @ 14:03:06
Postat av: melle

anonym: Tjadu. Nej det kostar inte. Om man kan kodning så ändrar man det lätt i Designen - Kodmall. Min polare hjälpte mig! tack så mkt!

2007-12-02 @ 01:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback