inperfection

"Paradoxalt nog tappar vi ofta kontakten med vår egen kropp och behandlar den som en maskin. För många är kroppen bara ett redskap som tar oss från en plats till en annan, drar till sen en partner eller arbetar vid datorn, medan intellektet är den styrande kraften. Vi är beroende av att kroppen fungerar, men vi tar den ofta för given och glömmer bort att lyssna till den.
Ändå har den så mycket att berätta - den ger oss föraningar om saker, signalerar ett nyväckt intresse för något och varnar oss när något är på väg att gå på tok. Alla sådana impulser kommer först i form av fysiska förnimmelser. Genom att lyssna mer på dem kan vi identifiera och uppfylla kroppens behov, upptäcka tecken på fysisk spänning och hålla strssen på avstånd."

Visst låter det smart? och på ett sätt enkelt, men ändå så svårt att genomföra?
suck.

Har räknat ut en ganska tragisk sak.
Tragisk av den anledningen att jag inte är ensam om detta.

På en månad, går det (vi säger) 30 dagar. Och per natt ska man sova cirka 8 timmar. Och 8 gånger 30 blir 280 timmar. Alltså borde man sova 280 timmar på en månad.
Jag har nu räknat ut att jag sover cirka 90 timmar på en månad. Alltså sover jag lika mycket på tre månader som man borde göra på en månad. Är det inte tragiskt? Vem känner samma sak?
Och ne, jag kan inte göra något åt det. Inte som det ser ut nu. Eller kanske jag kan, bara att jag inte vet vad än. Men ja, we'll se. WINASS! är jag.

what if i didn't woke up tomorrow?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback