let me hear you'll say no!

Jag läste en debattartikel på Expressen, och gick igenom kommentarerna, en för en. Hade jag varit medlem och hade det gått skriva så här långa kommenterarer hade jag utan tvekan postat det där. Men för att visa min ståndpunkt postar jag det här! (Läs artikeln här : http://www.expressen.se/debatt/1.1435917/sluta-tafsa-pa-oss-pa-krogen)

Alltså fy fan vad less jag blir på en del folk! Ni är ju för fan helt otroliga! Klart som fan att det inte är okej för en kille att bli tafsad på, så länge han inte gjort anspråk på att det är det han vill! Självklart. Vill du slänga in en anmäla, go ahead!

Och när ni skriver att vi tjejer i princip får skylla oss själva när vi "går klädda som vi gör" tycker jag ta mig fan du är dum! Jag som kvinna, SKA KUNNA gå naken om jag SÅ VILL utan att känna mig otrygg och riskera att bli våldtagen! Det ska ALLA människor i hela världen ha klart för sig. ALLA ska KUNNA gå NAKNA om de VILL. Är det så svårt? Man som kvinna, kvinna som man!

Och när ni skriver att det inte är samma "regler" på krogen som arbetsplatsen har ni väl till viss del rätt. Men tänk efter, okej, man går inte och slänger fram händer här och var på kontoret, men visst fan gör inte lite alkohol, musik och en kort kjol saken mer rätt? Aldrig!

Och jag kan säga så här, varje gång jag har sagt ifrån, putta till, höjt rösten eller kanske till och med slagit, har jag fått något tillbaka som kan multipliceras med tio! Jag får minst tre killar till som börjar putta, kasta dricka och fan och hans moster. HUR ska jag, som ung kvinna kunna visa att NEJ jag vill INTE? För varje gång jag gör det förstörs antingen mitt ansikte eller mina kläder, om inte det, åtminstone min kväll och mitt humör.

Ni är fan helt otroliga. Att ge kvinnan skulden för dess klädsel, eller påstå att ni män skulle bli smickrade om ni sågs som sexobjekt är ju bara absurt. Och det vet du också. Visst fan kan alla någon gång vilja ha sex bara så där, utan större komplikationer. Men det ska inte bli vardagsmat och man ska inte tro att alla kvinnor som är inne på krogen är ute efter sex. Det där gör mig bara förbannad!

Och till dig, "jl11aa", du säger att vi kvinnor behöver prata med en psykolog, för att bli förbannad över en klapp på rumpan är helt sjukt. Ursäkta mitt språk nu men att GÅNG PÅ FUCKING GÅNG bli tagen på rumpan av sliskiga män börja bli REJÄLT tröttsamt. Så jag tror säkert att det skribenten skrev menades på att det har hänt mer än en gång och det börjar bli irriterande upp över öronen.

Det som är mest tragiskt med det hela att de flesta verkar anse att det är okej. "Om du inte vill bli tafsad på, sluta gå till krogen". Det är ju helt allvarligt talat helt jävla otroligt. Det finns INGET som ger NÅGON rätten till att tafsa på mig så länge jag inte har BETT om det. Det ska vara så jävla klart för nästa gång, jag lovar på allt, att jag kommer bli en  rinnande jävla bomb som kommer sprängas! Jag är trött på er slashasiga jävla kåtbockar!

Sen har vi det är här spånhuvudet också "Sorglig flicka !
Verkar vara lika skarp i mössan som Kitty !
Tragiskt ! Missanpassade 30 åringar som beter sig som upproriska13 åringar. o helt utan tänk !"

Ja men det är väl tur att det är någon som gör uppror? Va? Om det inte vore dem vem vore det då? Jag är tacksam för hennes text. Den får en att vakna till och inse att NEJ det är inte okej, bara för att det har pågått en så lång tid. Och NEJ det finns INGA som helst ursäkter till att en kille ska få ta på mig bara hux flux för att han druckit några öl och musiken dånar högt. Finns inte på min karta. Aldrig.

Så länge jag och min danspartner båda ger anspråk på att vi vill att den andre ska ta på en så är det inte okej! Det är INTE okej.

Sedan blir man dessutom kallad bitchig och otrevlig på grund av att man inte vill bli tafsad på. Är inte det lite lätt  skrattretande? "Gå till en lesbokrog då vetja, där slipper du "snuskgubbar".  Bitchiga smådamer undanbedes annorstädes." HA! Gå hem och lägg dig och kom tillbaka när du förstått vadfan du  snackar om.


Nej fan, jag blir kort sagt förbannad. Det finns allt för många svin i den här världen och det borde göras något åt. Tjejer som tar emot dessa trakasserier är helt enkelt för låga i sig själva. Ni behöver inte någon svettig kille som synar dig från topp till tå för att sedan känna på varenda kroppsdel. Bli självsäkra genom att säga nej istället! Dansa och ha kul. Sluta låta varenda liten hand snika in vart den vill. Ni blir bara äckliga.

Avslutar med ett citat från någon som skriver vettigt:
"Hur kan folk ha blivit så hjärntvattade i Sverige att de tror att "lite får man väl ta när man går på krogen". Eller att man ska ta det som en komplimang. Det är faktiskt inte djungelns lag som gäller. Sveriges Rikes Lag gäller även innanför krogdörrarna och oavsett lag eller inte så handlar det om respekt för andra människor.
Man tar inte på andra människor (kvinna eller man) utan deras medgivande. Så är det bara. Det är inget rabiat eller galet eller barnsligt med det. Det är vanligt jävla folkvett.
Punkt slut."

Kommentarer
Postat av: Prins Christian Commander den tredje

Nu vet jag att du läser :P trodde bara det var två ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback