sweap me of my feat

Hajlooo!

Skön dag idag. Minst sagt!
Nu är jag hemma efter att ha kört hem från stan. Var även inne hos L på Collection och hämtade lite papper. Hon önskade mig lycka till och gav mig en kram. Det är en fantastiskt fin tjej det där! Galet.

Nu har jag plockat ur diskmaskinen och satt igång med dagens middag. Känner mig lite sådär småstolt igen. Håller på med grönsakssoppa. Blev så himla inspirerad när jag läste att det var vad Nikki hade ätit idag. Så nu finns det morötter, potatis, lök, palsternacka, massa kryddor och buljong i massa vatten. Det står och småsjuder och ska fortsätta så i cirka fyrtiofem minuter till. Längtar tills det är klart! Är nämligen första gången jag gör något sånt här, brukar alltid vara mamma som lagar sån mat, men nu bor jag inte där nu bor jag här.. aja nog om det.

Just nu sitter J och F inne i vardagsrummet och kollar igenom en massa papper. Får inte ens lov att gå in så viktigt verkar det vara. Äsch! See if I care! :)

Ikväll funderar jag på att ta ett långt och välförtjänt bad efter storstädningen jag satsar på att starta efter maten. Gott! Bubbel och tända ljus. Så ska en torsdagskväll se ut.

Dessutom ska mitt nya liv börja imorgon.. Eller egentligen mer eller mindre idag. Jag ska varje morgon gå upp och gå ut och powerwalka i minst 30 minuter innan frukost. Uppfriskande! Det gjorde jag för typ två år sen. Man vaknar verkligen till! Sen ska jag börja äta bättre (grönsakssoppa exempelvis?), köpa träningskort på friskis och helt enkelt ta hand om mig själv mer.

Puss o kram på er.

you will stay in the bottom of my heart

Kommentarer
Postat av: dalida

DIN nya liv? Sötnos har du blivit blatte? =) jag vill också promenera innan frukost. Ska börja med det nåndag. pusset


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback