the blindness

nämen, så ovanligt. jag var skittrött för ungefär tre timmar sen. vi sätter på en film som vi ska somna till. äter en liten macka och dricker sodastreamvatten. filmen var skitbra. the blindness. fredrik somna efter cirka en timme. filmen har nu varit slut i en timme till. och jag är piggggggg. jättepigggg dessutom. sådär.. maratonspringarepigg. fattaru? alltså. när filmen var slut, så släckte jag och la mig för attt sova. tror ni jag ens palla ligga mer än en kvart? sprrrring i bena! killikillikillllll! galet. dock mår jag illa. så jag ska inte ut och springa. bara så ni vet. äääh.

ägg och bananer
och eftersom det är min blogg så får jag skriva
ägg och bananer
där istället för någon töntig text.

Kommentarer
Postat av: Prins Christian Commander den tredje

Ditt problem kallas RLS (Restless Legs Syndrome) och PLMS ( Periodic Limb Movements in Sleep).



Restless legs kan bero på järnbrist, så om du har mens så är det kanske en anledning. Om nu besvären beror på järnbrist så kan du bara kan du kolla med läkaren om du kan få ta järntabletter. RLS eller PLMS kan i även bero på brist av vitaminerna folsyra eller B12.



Sedan så har det även visat sig att Restless legs i vissa fall kan vara ärftligt. Om så är fallet brukar tillståndet finnas hos en av den drabbades förstagradssläktingar, men det kan samtidigt sträcka sig längre bort. Så kolla med släkten!



Personer som lider av RLS och PLMS har kommit fram till att om man tränar och aktivt rör på sig under dagen, så blir besvären inte lika jobbiga på natten!



Grattis Melle, jag är Dr. fuckin phil!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback