when the night has come

"Skämtar du? Gå vidare med ärendet? Med tanke på de människor du hänger ut i din blogg som du egentligen inte har någon rätt till att göra, känns ju detta som ett misslyckat försök att vara jättemogen och jättevuxen. Som svar kommer du väl att skriva något liknande tillbaka, att jag också leker vuxen eller kanske rent utav slänga ut min IP-adress? Fast du brydde dig ju inte om "störda" människor...sluta lek vuxen och försöka förklara något för någon som redan förmodligen vet vad allt det där betyder, och inte bryr sig! För visst har du aldrig hört någon kalla någon för "CP" eller "Hora" när dem är arg eller irriterad på någon? Sen att "Fredrikbb" OCKSÅ försöker vara den mogna och vuxna, men råkar skriva att "anonym" är störd, gör ju bara allt detta roligare, förstår inte riktigt vad han menar med det, då "Störd" menas att man har psykisk störning av något slag, och det har förmodligen inte "anonym". (Nu tjänade jag mycket vuxenpoäng!)
Börja sluta bry dig på riktigt istället för att börja grina så fort du möter en person som inte har samma åsikt som du. Är det kanske här jag ska skriva - Väx upp? - Jocke"


Anledningen till att personens IPnummer lades ut offentligt var för att denne hade skrivit något som jag inte tycker är okej. Det handlar inte om att jag inte klarar av att andra inte tycker som mig. Fine, tyck som ni vill. Precis som jag skrev "ni får tycka om vem ni vill, lika väl som ni får tycka illa om vem ni vill. Allt det är upp till varje individ." Jag står fast vid det. Men att någon kallar mig för en "trångsynt, patetisk cp hora" är inte okej, varken moraliskt eller lagligt. Så DÄRFÖR la jag ut IPnummret offentligt i min blogg. För att poängtera att jag inte tänker acceptera det. Och med tanke på att personen i fråga dessutom var anonym kunde jag själv inte kontakta denne och ta det med den personligen. Vilket jag hade gjort, om jag vetat vem det var. För jag menar, vad fan rent ut sagt begär ni? Jag skriver i MIN blogg om MINA känslor om en person, ni där ute goes mad och börjar kalla mig hora, cp och trångsynt. Ska jag inte agera? Ska jag bara blinka och låtsas som om jag inte bryr mig? Helt allvaligt talat så är det bara absurt om ni ens tänker i de banorna.

Sen pratar denne "Jocke" om att jag försöker leka vuxen. Först och främst, jag är på mitt nittonde år, jag bor tillsammans med min sambo i våran egna lägenhet och går sista året på gymnasiet. Jag tjänar mina egna pengar och betalar mina egna räkningar. När kallas man annars vuxen? Och visst handlar det också om hur man är i sinnet. Men jag anser mig själv som någorlunda vuxen. Jag är åtminstone på god väg. Så att jag leker vuxen är bara rent skitsnack. För det är sån här jag är. Det här är inte låtsas. Finns ingen anledning för mig att låtsas på min egen blogg när det handlar om mig.

Sen att du skriver om vad "fredrikbb" skrev. Att den personen inte var vuxen nog och skrev saker som störd. Är det mitt problem? Att "fredrikbb" skriver att någon är störd skiter väl jag blanka fan i? Kalla "anonym" störd så mycket du vill! Jag tänker välja mina ord efter hur jag fungerar. Punkt slut.

Så kom inte om moralpredika i min blogg om du inte vet vad fan du snackar om.

Och ni som nu tycker att det börjar bli barnsligt att ge svar i varje inlägg, jag håller med! Börjar bli tröttsamt. Men samtidigt vill jag inte gå och lägga mig om kvällarna utan att ge svar på tal. För det är sådan jag är. Som en kommentar var "människor ska alltid lägga näsan i blöt och så surar dom för att man frågar varför sen. det låter klokt, eller?"

Lägger ni er i mitt liv, väljer ni att läsa min blogg och sen kommentera, får ni också räkna med att ni får svar. Lämnar ni en mejladress, nummer, bloggadress eller liknande så kontaktar jag er den vägen, gör inte det, hamnar det här. Det låter väl ändå rättvist?

nighti night

Kommentarer
Postat av: Sanna

oh my god. varför fortsätter folk på det här spåret?



Melina får tycka precis som hon vill. om man inte håller med kan man sitta på arsle och sura men varför göra uppror? i era bloggar kan ni skriva vilka ni hatar eller stör er på hur mycket ni vill. men varför lägga sig i detta?

anledningen till att jag "lägger mig i" nu är för att jag är trött på det här. skriv det ni har att säga i era egna bloggar och låt andras bloggar vara.

tack för mig. hej.

2009-01-29 @ 08:17:24
Postat av: Prins Christian Commander den tredje

jag har en känsla av att Jocke kanske skrev det första meddelandet... Annars hade han väl inte vart så mån om att få dig att inte utreda saken ;-)



Over 'n' out!

Postat av: Anonym

Du tror inte att du har värre saker att slå upp, som förtal (mot andreas) till exempel?

2009-01-29 @ 21:18:28
Postat av: Förtal

Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.



Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

2009-01-29 @ 21:57:59
Postat av: Fiskarn

Ibland vill man ju bara garva åt vissa alltså

2009-01-30 @ 13:48:07
URL: http://christianspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback