curiosity

Ni är många som har frågat hur det gick igår. Orkar inte gå igenom det för varje person så....
Jobbintervjun igår:

Kom dit vid halv sju då det började. Det var sammanlagt cirka 30 pers där. (Jag visste sen innan att det troligtvis inte skulle vara personlig intervju, utan mer en överblickande. Och jag trodde att man sen skulle få visa vad man kunde. Exempelvis servering, drycker osvosv). Chefen satt med powerpoint i cirka 1 ½ timme och pratade om företaget, lite historia osv. Riktigt intressant (dock var jag läskigt kissnödig hela tiden så mot slutet var det fan jobbigt. haha)
Sen när han berättat klart, och gått igenom en hel del lagar osv för alkoholservering frågar han vilka som har tidigare erfarenhet från bartender (fuck, tänker jag). Det var kanske.. 10-12 pers av dessa 30 som hade det. De fick gå bort till en annan kille. Sen pekade han ut några som var till för garderoben. Sen frågade han oss andra, som inte hade erfarenheten, och heller inte var tänkta till garderoben vad vi hade tänkt. Vi sa att vi ville bartending. Så sagt och gjort. Vi blev också flyttade till den andra killen.
Han berättade om bartending. Exempelvis vilka glas som är till för vilka drycker. Lite bakgrundshistoria osv. Intressant som fan faktiskt. Mycket man inte visste.

Det kluriga är att man aldrig fick veta vem som fick jobbet, och vem som inte fick det. Så det man fick reda på är att man ska vara tillbaka på onsdag för att fortsätta med information och antagligen lite utbildning. Om jag förstod det rätt. Så då får vi väl reda på vilka som får vilket jobb osv. Hoppas som fan på det i alla fall! För det vore skönt att veta om man sitter säkert eller inte. Så man vet om man ska göra fokusera på att sätta igång med allt man måste lära sig inför ett sånt här arbete!

Var i alla fall hemma till halv tolv igår och jag var helt slut. Huvudet kändes grötigt och det var myyyycket info som hade hoppat in där för att bosätta sig.... hehe.
Aja, håll tummarna för mig imorgon! Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback