"Helst av allt så vill du bara springa"

Helt fantastiska Katja har gjort det igen;

"Ibland när jag blir trött på mig själv så tänker jag att jag borde raka av mig håret, bli blond igen eller långsamt gå över till korpsvarta strån. Min impulsivitet hejdas nästan alltid av en rationell liten undulat som med senare år bosatt sig på min axel. Han viskar med en något ronisk och lugn röst “du kommer att tröttna på det också”. Så istället för att handlöst kasta mig in i ett misstag går jag med bestämda steg till ICA och försöker hitta en frukt jag redan inte ätit, en juice jag aldrig druckit eller något annat lite sådär “halv spännande” som förnöjer mitt liv för bara ett par sekunder. Det duger. Vuxenlivet är mer rationellt och besluten är mer på riktigt, det är liksom inte så fantastiskt spännande att glömma betala en räkning, komma sent till ett möte eller missa en bästa väns födelsedag. Men precis som Lars Winnerbäck så dystert och vemodigt sjunger om hur frälst han är av den farliga branten, så måste även jag erkänna att jag älskar att stå där på kanten. Med ena foten viftandes lite lätt i det tomma intet, med en stark ryggrad som drar mig bakåt åt vardagen och med en blick fäst på den iskalla horisonten." /http://janford.se/


Kommentarer
Postat av: Katja

Oj vad fint! Tack


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback