my year, 2008

Som de flesta av mina nära och kära vet är jag fruktansvärt dålig på att minnas datum. Men jag tänkte ändå ge mig på den lilla utmaningen att skriva om mitt 2008, månad för månad… enjoy!

Januari, jag fick min första IG varning, i Matematik B. Jag var ofta ute och gick och motionerade och bodde fortfarande hemma hos mamma och pappa i Mullsjö. Dock fick jag vara med om hur det var att flytta. Fredrik flyttade hemifrån till en andrahandslägenhet, i Salabacke. Denna månad var också en av de värsta för min hosta. Eftersom det var ganska kallt så hostade jag förmodligen mer än någonsin. Jag hade även ofta huvudvärk i början av året 2008 så om jag får säga det själv var det här en måndag av pain. Det var också månaden jag såg ”10 things I hate about you” för första gången. Jag fick även min praktikplats i Uppsala godkänd så jag var riktigt jävla glad över att få bo hos Fredrik i fem veckor för att ha en praktikplats på plantagen!

Februari, månaden jag lärde mig ganska mycket om hur man designar sin egna blogg på blogg.se. Jag hjälpte en del vänner och ändrade även min egen för jämnan. Det var även månaden jag fick stå framför en gammal tant, med helt bar överkropp för att jag skulle röntga mina lungor. Pga min hosta var läkarna oroliga över att jag hade något allvarligt fel på dom. Men svaret kom cirka en månad senare och de var friska. Jag fick dock veta att jag har någon sorts nedsatt funktion av något slag. Med tanke på att det var cirka ett år sen nu så minns jag inte riktigt vad det var som var fel. Men jag har typ ”nedsatt imunförsvar i hals och lungor” om jag får ta det på mitt egna språk ;P
Den 10e feb åkte jag för att flytta hemifrån i fem veckor. Det var underbart. Sedan, tre dagar senare la jag blogg och communities helt åt sidan för ett tag. Det var otroligt skönt. Kanske är något man ska göra igen?

Mars, månaden jag skrev ett blogginlägg. Ett. För jag mådde inte bra. Jag älskade att bo hos Fredrik, men även det tog ju slut. Så jag sjönk ganska mycket där ett tag. I took a trip to the dark places, so to speak.

April. I april hade jag ganska mycket åsikter jag vill få fram. Det var i princip det min blogg handlade om – mina åsikter. Och inte vad jag gjort om dagarna. Det var ganska intressant… Grävde även fram ett par gamla musikfavoriter. Exempelvis Alice in Videoland – Radiosong. Jag skrev dessutom ett ganska provocerande inlägg om ”mesiga människor”.  men det var intressant. Faktiskt. Läs det här om ni vill,
http://melle.blogg.se/2008/april/
Även månaden jag och Fredrik köpte en katt tillsammans som vi sedan döpte till Sixten, våran lilla störboll!

Maj, minns inte om något speciellt hände då... jag hade mycket ont i magen. Det minns jag.

Juni, jag var galet inaktiv vad det gäller bloggen dessa månader. Men det som hände, som för mig var jävligt stort var att jag fyllde arton. Den fjärde juni. En onsdag. Jag spenderade på ett perfekt sätt dessutom. Började med att min saknade vän Sara D kom hem till mig på fika och så tillsammans med farmor, mormor, morfar, morbror, flickvän, och familj. Därefter tog vi bilen (hon hade körkort, sååå stolt <3) in till stan, tillsammans med Jonna och Jennifer. Vi tog några glas på piren och mös och hade fruktansvärt mysigt! Tillslut var det bara jag och Jonna, vi drog till Centrum och drack, spillde och blev fulla. Haha. Riktigt kul! Sedan, två dagar senare var jag i Uppsala. Där firades jag ganska rejält också och vi hamnade på Platina till slut. Där hade jag förmodligen en av mina roligaste kvällar någonsin!
I slutet av den här månaden flyttade jag dessutom till Uppsala. Flyttade in tillsammans med min underbara sambo i hans andrahanslägenhet. Vi levde fantastiskt bra. Måste jag säga. Dessutom fick jag jobb på Plantagen. Jag jobbade rejält mycket och tjänade ganska fint med pengar.

Juli. Det var mycket bad tillsammans med Johanna som gällde den här månaden. Vi hade ganska många fina, varma och soliga sommardagar. Dessutom hade jag några av de värsta dagarna någonsin på jobbet. Det var runt 40 plus i solen utomhus, jag jobbade i ett VÄXThus. Där inne tror jag vi mätte att det blev runt 50 plusgrader. Galet. Det här var också månaden jag och Fredrik firade två år och förlovade oss. Har inte ångrat det en sekund.

Augusti, då jag började i en ny skola. John Bauergymnasiet i Uppsala. Började i klassen Bytingen och trivdes inte så där jättebra. Träffade en hel del UNDERBARA människor i min parallellklass. Har aldrig någonsin klickat så bra med någon så fort innan.
Det här var också månaden vi köpte vår första bostadsrätt. Så otroligt mycket att göra i den men det var den värd! Vi fick tillträde till den 27/9.

September. Min förfrågan om klassbyte gick igenom om jag tillhörde från och med då Bergatrollet. Jag festade som aldrig förr och mådde helt underbart. Renoverade vår alldeles egna lägenhet och hosta damm i flera veckor efteråt.

Oktober, var månaden jag lärde mig att tapetsera för första gången. Jag måste säga att jag är en naturbegåvning. ;) Dessutom jobbade på Plantagen som aldrig förr. Varje helg var jag inskriven på tiotimmarperdagarbete. Haha. Det var crazy! Men pengar fick jag och det är aldrig fel. Även månaden allas vår Sanna fyllde arton. Den firades i min lägenhet tillsammans med alla flickor och sedan utgång framåt kvällningen. Dessutom fick jag känna på känslan av att ta fel buss, i en ganska främmande stad, för att sedan hoppa av ute i ingenstans och försöka på tag på en taxi. Det var händelserikt… Upptäckte även en del musikaliska monster. Sister Hazel är lugnt är favorit som hänger kvar. I slutet av månaden skrev jag en ganska lång novell, som jag tror jag är ganska nöjd över. Den handlar om mitt gamla liv. Faktiskt. Tro det eller ej. Vill du läsa den? Klicka här http://melle.blogg.se/2008/october/if-you-would-understand-i-would-be-blessed-b.html#comment

November, såg High School Musical 3 tillsammans med Sanna och Fredrika. Fick uppleva hur dagens fjortonåringar beter sig på stan och testa på att försöka springa igång en bil som är värdelös.

December. Månaden med julafton och nyår i. Relativt lugn månad faktiskt. Jobbade inte på Plantagen på samma sätt som innan utan hängde mest hemma eller med vänner ute på krogen. Julafton spenderades i Mullsjö tillsammans med en drös vänner och släktingar. Det var mysigt. Nyår spenderade till en början i Örsa hos Elin, där vi åt en fantastiskt god tre-rätters-middag, som vi alla borde vara riktigt stolta över. Och kvällen avslutades halvt om halvt i katastrof, hemma hos mig och Fredrik. Det var bråk, krossade glas, utspilld dricka på varenda kvadratmeter av golvet och galna människor. Men jag hade kul ändå.

isn't life just wonderful?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback